ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΟΛΟ ΤΟ 24ΩΡΟ



Την Τετάρτη 24/7 και ώρα 8 μ.μ. στο 1ο Λύκειο Ζακύνθου η ΕΛΜΕΖ διοργάνωσε εκδήλωση με κυρίαρχο θέμα τις επιπτώσεις του τελευταίου πολυνομοσχεδίου στο λαό και στην εκπαίδευση.

Από την εκδήλωση της ΕΛΜΕΖ στο 1ο Λύκειο

Καλεσμένοι ήταν εκτός από τους εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, κι όλα τα σωματεία του νησιού, με σκοπό να αναδειχτούν τα προβλήματα στον χώρο της εκπαίδευσης και οι πραγματικές αιτίες για τις μεταρρυθμίσεις, που καμιά σχέση δεν έχουν για την κάλυψη των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών, αλλά με την ενίσχυση της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων.

Στην εκδήλωση που διήρκησε περίπου δύο ώρες και συμμετείχαν περίπου 70 άτομα, εκτός από τους απολυμένους εκπαιδευτικούς παραβρέθηκαν αρκετοί συνάδελφοι, μερικοί γονείς καθώς και αντιπροσωπεία από το Εργατικό Κέντρο Ζακύνθου, στους οποίους και δόθηκε η εισήγηση της ΕΛΜΕΖ.

Ο εκπρόσωπος από το ΕΚΖ και όσοι μετά πήραν το λόγο στις τοποθετήσεις τους δεσμεύτηκαν πως θα αναδείξουν το πρόβλημα και θα στηρίξουν με όλους τους τρόπους όποιες αποφάσεις πάρουν οι καθηγητές.

Χαρακτηριστικό είναι πως η εισήγηση της ΕΛΜΕΖ υπερψηφίστηκε ομόφωνα, καθώς έγινε καλή κουβέντα και ακούστηκαν αρκετές γνώμες και προτάσεις.

Η Εισήγηση της ΕΛΜΕΖ για την εκδήλωση ενάντια στο πολυνομοσχέδιο...

"Συναδέλφισσες συνάδελφοι, φίλοι γονείς και μαθητές. Χαιρετίζουμε την παρουσία σας στη σημερινή εκδήλωση της ΕΛΜΕ Ζακύνθου, που αφορά την κατάργηση των δεκάδων ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ, κατάργηση που ενέταξε το υπουργείο Παιδείας στο πολυνομοσχέδιο και ανακοίνωσε αιφνιδιαστικά στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας.

Φυσικά το πολυνομοσχέδιο δεν αφήνει κανένα κλάδο εργαζομένων απ’ έξω, δεν αφήνει τίποτα όρθιο και σε Δημόσιο και σε Ιδιωτικό τομέα.

Με το πολυνομοσχέδιο η συγκυβέρνηση ΝΔ και ΠΑΣΟΚ με την σαφή στήριξη και της ΔΗΜΑΡ καταργεί τον κατώτερο μισθό, την Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, πετσοκόβει τις όποιες παροχές έχουν απομείνει στον ΕΟΠΥΥ, φορολογεί άγρια ακόμα και τους άνεργους, την στιγμή που προσφέρει τεράστιες και προκλητικές φοροαπαλλαγές στις μονοπωλιακές επιχειρήσεις. Απολύει εργαζόμενους στους ΟΤΑ.

Αναφορικά με τον τομέα της Παιδείας, συνολικά 2.500 εκπαιδευτικοί πανελλαδικά (7 στο νησί μας) οδηγούνται στο καθεστώς της διαθεσιμότητας-κινητικότητας με αποτέλεσμα να ρίχνονται έξω από τα σχολεία και τη μορφωτική διαδικασία χιλιάδες μαθητές των ΕΠΑΛ, στην πλειοψηφία τους παιδιά των λαϊκών οικογενειών.

Κατ’ αρχάς να αναφέρουμε ότι η κυβέρνηση καταργεί 52 ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ, δηλαδή:

Όλα τα επαγγέλματα του Τομέα Υγείας - Πρόνοιας όπως: Βοηθοί Φαρμακείων, Βοηθοί Φυσιοθεραπευτών, Βοηθοί Ακτινολογικών Εργαστηρίων, Βοηθοί Οδοντοτεχνιτών, Βοηθοί Νοσηλευτών, Βοηθοί Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων και Βοηθοί Βρεφονηπιοκόμων,

καθώς και επαγγέλματα όπως: Γραφικών Τεχνών, Σχεδίασης και Παραγωγής Ενδύματος, Αισθητικής Τέχνης, Κομμωτικής Τέχνης και Αργυροχρυσοχοΐας. Δηλαδή, αυτές οι ειδικότητες δεν θα προσφέρονται το Σεπτέμβρη στους μαθητές της Β' τάξης των ΕΠΑΛ (οπότε διαλέγουν ειδικότητα) και της Α' τάξης των ΕΠΑΣ.

Κάποιος καλοπροαίρετος θα έλεγε ότι η επιλογή αυτή της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ αφορά ένα μικρό αριθμό μαθητών και ότι αυτό δεν επηρεάζει συνολικά τη λειτουργία των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ.

Είναι όμως έτσι;

Η πραγματικότητα είναι ότι οι ειδικότητες αυτές αποτελούν κάποιες από τις μαζικότερες ειδικότητες στη Δευτεροβάθμια Τεχνική Εκπαίδευση. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι την προηγούμενη χρονιά τις ίδιες ειδικότητες είχαν διαλέξει πάνω από 17.000 παιδιά και από αυτά, πάνω από 10.000 ήταν στον Τομέα Υγείας - Πρόνοιας και πάνω από 6.000 στις ειδικότητες Αισθητικής, Κομμωτικής, Γραφικών Τεχνών.

Πρόκειται για τις πιο μαζικές ειδικότητες που αποτελούν περίπου το 60% των μαθητών στα ΕΠΑΣ, ενώ ο Τομέας Υγείας και Πρόνοιας είναι ο πιο μαζικός των ΕΠΑΛ με ποσοστό 20% επί του συνόλου.

Η κατάργηση των ειδικοτήτων αυτών δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα για δεκάδες χιλιάδες παιδιά που ήδη φοιτούν σε αυτές τις ειδικότητες και για τις οικογένειές τους. Ουσιαστικά, τα παιδιά αυτά οδηγούνται σε διακοπή των σπουδών τους. Στην αγωνία αυτών των παιδιών, το υπουργείο απάντησε τρεις μέρες μετά, με μια υπόσχεση σε non paper(δηλαδή ανεπίσημο έγγραφο που μπορεί να το αρνηθεί ή να το αλλάξει) ότι θα ολοκληρώσουν κανονικά την ειδικότητά τους.

Σε άλλη μια κίνηση κατευνασμού στις αρχές της προηγούμενης βδομάδας το Υπουργείο απένειμε τα λεγόμενα «επαγγελματικά δικαιώματα» (στην ουσία δεν πρόκειται για δικαιώματα αλλά για αναγνώριση της ύπαρξης των ειδικοτήτων και των αποφοίτων τους) σε κάποιες από τις καταργούμενες ειδικότητες. Αυτά όμως δε φτάνουν για να καθησυχάσουν τα πάνω από 10.000 παιδιά που έχουν ξεκινήσει ήδη μια ειδικότητα και βρίσκονται στη μέση.

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, οι μαθητές που βρίσκονται ήδη σε μια από αυτές τις ειδικότητες (δηλαδή που θα πάνε του χρόνου στη Γ' ΕΠΑΛ ή στη Β' ΕΠΑΣ έχοντας ολοκληρώσει τον 1ο χρόνο της ειδικότητάς τους) είναι 13.165 (7.205 στα ΕΠΑΛ και 5.960 στις ΕΠΑΣ).

Αλήθεια, όμως, με τι εκπαιδευτικούς θα λειτουργήσουν οι καταργούμενες ειδικότητες των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ;

Το υπουργείο υπόσχεται μεν ανεπίσημα ότι όλα αυτά τα παιδιά θα ολοκληρώσουν τη φοίτησή τους, αλλά είναι ένα τεράστιο ερωτηματικό με τι εκπαιδευτικούς θα λειτουργήσουν.

Τώρα, οι οργανικές θέσεις των 2.500 εκπαιδευτικών αυτών των ειδικοτήτων καταργούνται και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί τίθενται σε διαθεσιμότητα με το ενδεχόμενο της απόλυσης άμεσο και ορατό.

Στο πολυνομοσχέδιο προβλέπεται:

«Οι εκπαιδευτικοί που τίθενται σε διαθεσιμότητα, μετά το πέρας της περιόδου διαθεσιμότητας και εφόσον λυθεί η υπηρεσιακή τους σχέση κατ' εξαίρεση της κείμενης νομοθεσίας μπορούν να προσλαμβάνονται κατά προτεραιότητα έναντι των άλλων εκπαιδευτικών ως ωρομίσθιο εκπαιδευτικό προσωπικό, για την κάλυψη αναγκών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης».

Κοινώς οι εκπαιδευτικοί που θα απολυθούν μετά το πέρας της διαθεσιμότητας, θα είναι δυνατό να προσλαμβάνονται ως ωρομίσθιοι. Το υπουργείο Παιδείας επικαλείται αυτή τη διάταξη και υπόσχεται ότι θα λειτουργήσει τις καταργούμενες ειδικότητες για να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους οι μαθητές με «ωρομίσθιους καθηγητές, με προτεραιότητα πρόσληψης για αυτούς που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα».

Η διαθεσιμότητα όμως, κρατάει 8 μήνες πριν έρθει η απόλυση και τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν το Σεπτέμβρη, δηλαδή σε δυόμισι μήνες!

Τι θα κάνει λοιπόν το υπουργείο Παιδείας; Θα τους απολύσει από τώρα για να τους προσλάβει ως ωρομίσθιους; Θα πάρει μόνιμους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα να δουλεύουν με όρους ωρομίσθιου;

Όπως και να 'χει, τα ερωτηματικά είναι πολλά και αναμένεται να απαντηθούν με νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, που σίγουρα δεν θα είναι σε όφελος των μαθητών, των εκπαιδευτικών και του συνόλου της τεχνικής εκπαίδευσης.

Έχει όμως σημασία να σταθούμε λίγο και στην επιχειρηματολογία με την οποία το υπουργείο ανακοίνωσε την κατάργηση των 52 ειδικοτήτων.

Ούτε λίγο ούτε πολύ, ισχυρίστηκε ότι με αυτό τον τρόπο αναβαθμίζει την επαγγελματική εκπαίδευση. Είναι χαρακτηριστικό ότι η δικαιολόγηση των βίαιων μέτρων που παίρνει τώρα η κυβέρνηση, γίνεται από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας με την παράθεση μιας σειράς στοιχείων για στρεβλώσεις που έχει σήμερα η τεχνική εκπαίδευση, με εκπαιδευτικούς που είναι απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με πανσπερμία ειδικοτήτων που στην πραγματικότητα δεν προσφέρονται σε κάθε σχολείο κ.ο.κ.

Για αυτά όλα που επικαλείται όμως, καμιά απολύτως ευθύνη δεν έχουν οι μαθητές, τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών που φοιτούν σε αυτά τα σχολεία, ούτε φυσικά οι εκπαιδευτικοί που προσλήφθηκαν και δουλεύουν σε αυτά εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Ο σχεδιασμός και οι επιλογές που δημιούργησαν τις όποιες στρεβλώσεις είναι αποκλειστική ευθύνη των αστικών κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ.

Το ίδιο το υπουργείο συνδέει αυτά τα μέτρα που παίρνει τώρα με το νομοσχέδιο που αναμένεται να φέρει άμεσα για το Νέο Λύκειο και το Νέο Τεχνολογικό Λύκειο, το οποίο όπως λέει διαρκώς ο υπουργός θα εφαρμόζει καθολικά το «θεσμό της μαθητείας».

Τι είναι όμως ο θεσμός της μαθητείας;

Ενδεικτικά, αναφέρουμε το πρόσφατο πρόγραμμα «Μαθητεία για αποφοίτους».Το πρόγραμμα αυτό υλοποιήθηκε από το Υπ. Παιδείας με τη συγχρηματοδότηση του ΕΣΠΑ, έτρεξε από τον Ιούνιο του 2012 και είχαν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν οι περίπου 8.000 απόφοιτοι των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ, καθώς και των αντίστοιχων δομών της Ειδικής Αγωγής (ΤΕΕ Β' βαθμίδας, ΕΕΕΕΚ).

Μέσω του προγράμματος οι απόφοιτοι τοποθετήθηκαν σε θέσεις μαθητείας με στόχο «να αποκτήσουν επαγγελματική εμπειρία, να ενισχυθούν οι γνώσεις και οι δεξιότητές τους και να καταστεί ευκολότερη η είσοδός τους στην αγορά εργασίας».

Η μεγαλύτερη όμως υπηρεσία που προσφέρει το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι η μαθητεία των νέων στη δουλειά χωρίς δικαιώματα. Από τη μια, το πρόγραμμα λειτουργεί ως εργαλείο διαχείρισης και συγκάλυψης των ποσοστών της ανεργίας, που στους νέους ξεπερνούν το 50%. Από την άλλη, εξασφαλίζει στους εργοδότες τζάμπα εργατική δύναμη, εργαζόμενους για το μισθό και την ασφαλιστική κάλυψη των οποίων δεν υποχρεώνονται να πληρώσουν απολύτως τίποτα.

Οι νέοι που εργάστηκαν ως μαθητευόμενοι όφειλαν να δουλεύουν με 6ωρη βάρδια για 5 μέρες τη βδομάδα. Η συνολική διάρκεια της μαθητείας κυμάνθηκε από 2 έως 6 μήνες. Αντί για μισθό έλαβαν μια υποτροφία που χορήγησε το Υπ. Παιδείας και ανερχόταν στο ποσό των 300 ευρώ το μήνα.

Ακόμα και αυτά τα λιγοστά χρήματα καταβλήθηκαν μόνο όταν συμπληρώθηκαν οι δύο πρώτοι μήνες της μαθητείας, ενώ στην περίπτωση που κάποιος νέος αποχωρούσε νωρίτερα από το διάστημα αυτό, έμενε απλήρωτος. Εκτός από την αμοιβή και η ασφαλιστική κάλυψη των μαθητευόμενων ήταν κουτσουρεμένη, αφού το Υπ. Παιδείας θα καλύπτει την ασφάλισή τους στο ΙΚΑ μόνο για τον κίνδυνο ατυχήματος.

Η συμπλήρωση 20 ημερών εργασίας το μήνα ήταν προϋπόθεση για να πληρωθεί ο μαθητευόμενος το πλήρες ποσό. Αν το σύνολο των ημερών εργασίας κυμαινόταν από 15-19 μέρες, καταβαλλόταν αντίστοιχα μειωμένο ποσό ενώ με λιγότερες από 15 μέρες εργασίας το μήνα, ο μαθητευόμενος δεν πληρωνόταν.

Οι νέοι που εργάστηκαν δηλαδή στο πρόγραμμα, αν αρρώσταιναν σοβαρά και χρειαζόταν να απουσιάσουν για 10-15 μέρες από τη δουλειά τους, θα μείνουν χωρίς μισθό για ολόκληρο το μήνα!

Ο θεσμός αυτός της μαθητείας θα γενικευτεί στο Νέο Τεχνολογικό Λύκειο. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές των ΕΠΑΛ δε θα παίρνουν ούτε ουσιαστική μόρφωση, ούτε στέρεα επαγγελματική εκπαίδευση. Αντιθέτως, από την εφηβική ακόμα ηλικία θα μετατρέπονται σε φθηνό εργατικό δυναμικό για τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Αυτό το Υπουργείο το χαρακτηρίζει «αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης»! Το σχολείο δηλαδή δε θα λειτουργεί ως φορέας γνώσης αλλά ως μεσάζοντας για να τροφοδοτεί με φθηνούς εργάτες τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Εν ολίγοις, η διακήρυξη του Υπουργείου για καθολική εφαρμογή της μαθητείας στο Τεχνολογικό Λύκειο σημαίνει αντικειμενικά ότι μαζικά τα παιδιά που θα πηγαίνουν σε αυτόν τον τύπο σχολείου θα διακόπτουν τη βασική γενική μόρφωση στα 15 τους χρόνια για να γίνουν από αυτή την ηλικία και μετά φθηνοί εργάτες.

Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι το νέο Τεχνολογικό Λύκειο που διαφημίζει η κυβέρνηση δεν αποτελεί εξορθολογισμό αλλά βαθιά ταξική επιλογή που θυμίζει το διπλό σύστημα της Γερμανίας (και στη δουλειά και στα θρανία). Μόνο που εκεί, όπως και σε άλλες χώρες της ΕΕ, τα παιδιά από την ηλικία των δέκα ετών χωρίζονται σε κατηγορίες και τύπους σχολείων ανάλογα με το επάγγελμα που θα ακολουθήσουν!

Η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Ζακύνθου στέκεται αντιμέτωπη με την επιλογή του Υπουργείου για τα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ και συνολικά για την τεχνική εκπαίδευση που υποτάσσει  το περιεχόμενο της εκπαίδευσης στις ανάγκες του συστήματος και των επιχειρηματικών ομίλων διαμορφώνοντας τη νέα βάρδια της εργατικής τάξης.

Συνάδελφοι – συναδέλφισσες, φίλοι γονείς και μαθητές.

Οι αναδιαρθρώσεις στη δημόσια διοίκηση, ταυτόχρονα με το τσάκισμα των εργασιακών δικαιωμάτων, συρρικνώνουν τις δημόσιες κοινωνικές υπηρεσίες, υποβαθμίζουν το επίπεδο παροχής κοινωνικών υπηρεσιών στα λαϊκά στρώματα, δημιουργούν νέους τομείς κερδοφορίας στους επιχειρηματικούς ομίλους.

Οι αλλαγές που συντελούνται στην κρατική διοίκηση ανταποκρίνονται στην κατεύθυνση περιορισμού των κρατικών δαπανών στους τομείς των κοινωνικών υπηρεσιών, τσακίζουν κάθε δικαίωμα για παροχές σε Υγεία, Πρόνοια, Παιδεία.

Οι δημόσιες υπηρεσίες που σχετίζονται με την παροχή κοινωνικών υπηρεσιών όλο και περισσότερο υπολειτουργούν ενώ το επίπεδο παροχής προς τους εργαζόμενους ελαχιστοποιείται δραματικά. Η πάλη ενάντια στις απολύσεις, στις ιδιωτικοποιήσεις συνολικά στις αναδιαρθρώσεις που υλοποιούνται στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα δεν αφορούν μόνο τους εργαζόμενους στην δημόσια διοίκηση αλλά το σύνολο του εργατικού λαϊκού κινήματος.

Απαιτείται ενιαίος-συντονισμένος αγώνας, σύγκρουση με το αστικό κράτος και την κυβερνητική πολιτική, ενάντια στις απολύσεις και τις αντιδραστικές αλλαγές.  Δεν περιμένουμε την επίσημη ανακοίνωση νέων μέτρων, νέων λουκέτων, νέων απολύσεων. Δημιουργούμε από τώρα τις προϋποθέσεις οργάνωσης των εργαζομένων. Προωθούμε την κοινή δράση με άλλα σωματεία εργαζομένων του χώρου, με σωματεία εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα που πλήττονται, με επιτροπές ανέργων, με συλλόγους γονέων, με τις ριζοσπαστικές συσπειρώσεις των φτωχών αγροτών, με συνταξιουχικές οργανώσεις, με Λαϊκές Επιτροπές. Διευρύνουμε τους δεσμούς μας, την κοινωνική συμμαχία με όσους πλήττονται από αυτή την πολιτική.

Σε σχέση και με την εκπαίδευση και το ζήτημα που διαπραγματευόμαστε σήμερα ως αιτήματα αιχμής θέτουμε:

1.            Να καταργηθεί το πολυνομοσχέδιο της σφαγής

2.            Όχι σε όλες τις απολύσεις και τις ιδιωτικοποιήσεις

3.            Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους.

4.            Κανένας μαθητής εκτός σχολείου - Καμία κατάργηση ειδικότητας

5.            Όχι στο «νέο» σχολείο Κυβέρνησης - Ευρωπαϊκής Ένωσης - Επιχειρηματικών Ομίλων.

6.            Όχι στο Σχολείο της Μαθητείας και της τσάμπα εργασίας.

7.            Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί είμαστε οι πολλοί και έχουμε τη δύναμη να τους σταματήσουμε, μπορούμε να νικήσουμε και να ανατρέψουμε τις αντιλαϊκές και αντιεκπαιδευτικές πολιτικές.

Όλοι μαζί, εργαζόμενοι σε Δημόσιο και Ιδιωτικό Τομέα, φτωχοί αγρότες, άνεργοι και αυτοαπασχολούμενοι πρέπει να απαντήσουμε στις απολύσεις και ταυτόχρονα ενάντια στο σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής, στη δικτατορία του κεφαλαίου, των τραπεζιτών και των βιομηχάνων. Να ορθώσουμε το ανάστημά μας.

Να μπλοκάρουμε όλες τις απολύσεις, να φέρουμε τα πάνω-κάτω. Να απαιτήσουμε την μονομερή διαγραφή του χρέους, την κατάργηση όλων των Μνημονίων και των Δανειακών Συμβάσεων, την αποδέσμευση της χώρας από τη λυκοσυμμαχία της Ε.Ε. με το λαό στο τιμόνι της δικής του εξουσίας. Αυτός πρέπει και είναι ο δρόμος του λαού.

Για αυτό όμως χρειάζεται   ένα κίνημα μαζικό, οργανωμένο, ταξικό, καλά προετοιμασμένο στη σύγκρουση με πλουτοκρατία, αστικό κράτος, κυβέρνηση, Τρόικα, ΕΕ.


            Κίνημα που θα παλεύει για όλα τα προβλήματα, για άμεσα μέτρα ανακούφισης των οικογενειών μας.

            Κίνημα που θα αγωνίζεται για την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, κόντρα στους φόρους, τα χαράτσια, τα βάρβαρα μέτρα, τα μνημόνια, τις δανειακές συμβάσεις που εξαθλιώνουν όλο και περισσότερο όλους μας.

            Κίνημα που δε θα παλεύει απλώς για να αποκαθηλωθεί ο σημερινός κυβερνητικός συνδικαλισμός, για να έρθει, σε συνθήκες «κυβερνώσας αριστεράς», ο αυριανός κυβερνητικός συνδικαλισμός.

            Κίνημα που δε θα είναι γρανάζι –ούτε θα βάζει πλάτες- για να φύγει από τη μία πόρτα η σημερινή κυβέρνηση και να έρθει μια παραλλαγή της από την άλλη μέσα πάλι στο πλαίσιο του ευρωμονόδρομου για να διαχειρίζεται το σάπιο καπιταλιστικό σύστημα, να ασκεί εξίσου αντιλαϊκή πολιτική, βεβαίως με άλλο μείγμα διαχείρισης.

           Κίνημα που θα είναι απαλλαγμένο από τις συνδικαλιστικές ηγεσίες που έχουν συμβιβαστεί με την υπάρχουσα κατάσταση και αποτελούν το μακρύ χέρι της κάθε κυβέρνησης και του συστήματος στο λαϊκό κίνημα.

           Κίνημα που θα συνδέει την καθημερινή πάλη για τα οξυμμένα λαϊκά προβλήματα με την προοπτική της ανατροπής κάθε αντιλαϊκή πολιτικής, για μια φιλολαϊκή ανάπτυξη όπου ο λαός θα είναι κυρίαρχος του πλούτου που παράγει.

           Κίνημα που θα κάνει σαφές, πως αν δεν απαλλαγούμε, αν δεν χειραφετηθούμε από τη δικτατορία των μονοπωλίων και της Ε.Ε, άσπρη μέρα δεν πρόκειται να δούμε.

Κλείνοντας συνάδελφοι και φίλοι,

Ως καθηγητές πιστεύουμε ότι η παρεχόμενη παιδεία στα ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ όπως και στα Γενικά Λύκεια, πρέπει να αναβαθμιστεί: είναι προς το συμφέρον και των μαθητών και των γονιών και των εκπαιδευτικών.

Αναβάθμιση όμως σημαίνει ότι όλοι ανεξαιρέτως οι μαθητές, ανεξάρτητα από την ταξική τους καταγωγή μορφώνονται ολοκληρωμένα μέχρι τα 18 τους χρόνια, ώστε να έχουν τη βασική και ολόπλευρη μόρφωση που δικαιούται κάθε άνθρωπος στον 21ο αιώνα, που η κοινωνία οφείλει να προσφέρει στο νέο άνθρωπο τον 21ο αιώνα.

Μετά τα 18 τους, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να πάρουν επαγγελματική εκπαίδευση σε δημόσιες και δωρεάν επαγγελματικές σχολές, υψηλού επιπέδου.

Παίρνουμε την πρωτοβουλία:

           Με συσκέψεις - ενημερώσεις - συγκεντρώσεις - καταλήψεις - παραστάσεις διαμαρτυρίας, σχολείο το σχολείο, γειτονιά τη γειτονιά, δήμο το δήμο, από κοινού με τους μαθητές που πετιoύνται έξω από το σχολείο, με τους γονείς και με τα συνδικάτα δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

           Να μείνει ανοιχτό, με πρωτοστάτες τους εκπαιδευτικούς που θέτονται σε διαθεσιμότητα το ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ, σε καθημερινή βάση να μετατραπεί σε κέντρο αγώνα και συμμαχίας, κοινής δράσης με γονείς και μαθητές, διοργανώνοντας πολύμορφες δραστηριότητες, συνεντεύξεις τύπου, συναυλίες κ.α."


Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"

Ζάκυνθος Καιρός